وقت سفارت آلمان

وقت سفارت آلمان

اطلاعات اولیه

وقت سفارت آلمان فوری و تضمینی

دریافت وقت سفارت آلمان اولین قدم برای اخذ ویزای آلمان و سفر به این کشور است. هر ساله گردشگران بسیاری برای سفر به این کشور از طریق سفارت آلمان درخواست وقت سفارت آلمان و سپس ویزا می‌کنند تا لحظات به‌یادماندنی برای خود رقم بزنند. برای هر نوع ویزا (توریستی، تجاری، تحصیلی، بازدید از خانواده، الحاق به همسر) و حتی برای لگالایز و تایید مدارک خود نیاز به وقت سفارت دارید.

چنانچه قصد سفر به آلمان را دارید مطالب این صفحه را مطالعه کنید و برای دریافت مشاوره و خدمات وقت سفارت آلمان با ما تماس بگیرید.

وقت سفارت آلمان

1

دریافت وقت سفارت آلمان

برای دریافت نوبت سفارت آلمان شما باید اسکن پاسپورت، دعوتنامه یا رزرو هتل و اطلاعات تماس و آدرس خود را برای ما ارسال کنید.

2

آماده سازی و ترجمه مدارک

قبل از حضور در سفارت آلمان، باید مدارک مورد نیاز سفارت برای اخذ ویزای شنگن را آماده و ترجمه کنید.

3

حضور در سفارت آلمان

در روز مصاحبه باید در زمان تعیین شده در سفارت آلمان حاضر شوید. به همراه داشتن مدارک و هزینه پرداختی سفارت الزامی است

درباره این کشور

آلمان، (به آلمانی: Deutschland), تلفظ [ˈdɔʏtʃlant] (دربارهٔ این پرونده شنیدن) با نام رسمی جمهوری فدرال آلمان، (به آلمانی: Bundesrepublik Deutschland), تلفظ [ˈbʊndəsʁepuˌbli:k ˈdɔʏtʃlant] (دربارهٔ این پرونده شنیدن)[۱۲] کشوری در اروپای مرکزی است. آلمان دومین کشور پرجمعیت در اروپا پس از روسیه، و پرجمعیت‌ترین کشور اتحادیهٔ اروپا محسوب می‌شود. آلمان در میان دریای بالتیک و دریای شمال از سمت شمال، و آلپ از جنوب قرار دارد. آلمان با کشورهای دانمارک از شمال، لهستان و جمهوری چک از شرق، اتریش و سوئیس از جنوب، و فرانسه، لوکزامبورگ، بلژیک، و هلند از غرب مرز مشترک دارد. پایتخت این کشور و پرجمعیت‌ترین شهر آن برلین است و مهم‌ترین مرکز تجاری آن نیز شهر فرانکفورت، بزرگ‌ترین شهر منطقهٔ رور است.

در اروپای دوران باستان، قبایل متعدد ژرمنی در بخش‌های شمالی آلمان امروزی ساکن بوده‌اند. پیش از سال ۱۰۰ میلادی، از منطقه‌ای به نام ژرمانیا در منابع یاد شده. در سال ۹۶۲، پادشاهی آلمان بخش عمده‌ای از امپراتوری مقدس روم را تشکیل می‌داد. در طول سدهٔ شانزدهم، مناطق شمالی آلمان مرکز اصلاحات پروتستانی شد. به دنبال جنگ‌های ناپلئونی و انحلال امپراتوری مقدس روم در سال ۱۸۰۶، کنفدراسیون آلمان در سال ۱۸۱۵ تشکیل شد.

متحدشدن آلمان و تبدیل آن به یک دولت-ملت مدرن به ۱۸ اوت ۱۸۶۶ و پیمان کنفدراسیون آلمان شمالی بازمی‌گردد که در طی آن، پروس و کنفدراسیون آلمان شمالی متحد شدند و در سال ۱۸۷۱ به امپراتوری آلمان تبدیل شد. پس از جنگ جهانی اول و انقلاب ۱۹۱۹–۱۹۱۸، امپراتوری به جمهوری وایمار تبدیل شد. تسخیر قدرت توسط نازی‌ها در سال ۱۹۳۳ منجر به پایه‌گذاری یک دیکتاتوری توتالیتر شد که منجر به جنگ جهانی دوم و هولوکاست شد. پس از پایان جنگ جهانی دوم در اروپا و دورهٔ اشغال آلمان توسط متفقین، در سال ۱۹۴۹ آلمان به دو کشور مستقل با دو سیاست مجزا و حاکمیت محدود تقسیم شد: جمهوری فدرال آلمان، که عموماً با نام آلمان غربی شناخته می‌شود، و جمهوری دموکراتیک آلمان، معروف به آلمان شرقی. جمهوری فدرال آلمان یکی از اعضای مؤسس اتحادیهٔ اقتصادی اروپا و اتحادیهٔ اروپا بود، در حالی که جمهوری دموکراتیک آلمان یک کشور کمونیستی بلوک شرق و عضو پیمان ورشو بود. پس از سقوط کمونیسم در آلمان شرقی، ایالت‌های آن به آلمان غربی پیوستند که منجر به اتحاد دوبارهٔ آلمان شد و در تاریخ ۳ اکتبر ۱۹۹۰ جمهوری فدرال آلمان متولد شد.

آلمان با اقتصادی بزرگ به عنوان یک قدرت بزرگ جهانی در نظر گرفته می‌شود. این کشور دارای بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا، چهارمین اقتصاد بزرگ جهان بر پایهٔ تولید ناخالص داخلی و پنجمین بر پایهٔ برابری قدرت خرید است. به عنوان یک قدرت جهانی در صنعت، و وجود بخش‌های علمی و فناوری، آلمان سومین صادرکننده و در عین حال سومین واردکنندهٔ بزرگ جهان است. به عنوان کشوری توسعه‌یافته، سطح دسترسی به خدمات اجتماعی در آلمان بالا است، از جمله مراقبت سلامت سراسری، و تحصیلات رایگان دانشگاهی. آلمان عضو سازمان ملل متحد، اتحادیهٔ اروپا، ناتو، شورای اروپا، گروه هفت، گروه ۲۰ و سازمان همکاری و توسعه اقتصادی است. همچنین آلمان از نظر تعداد آثار میراث جهانی یونسکو سومین کشور با بیشترین آثار ثبت‌شده در این فهرست است.

نقشه این کشور

پرچم این کشور

شرایط و ضوابط

راهنمای وقت سفارت آلمان و اخذ ویزای شنگن

دریافت وقت سفارت آلمان را باید با مشخص کردن نوع ویزای خود شروع کنید. پس از مشخص شدن هدف به‌صورت آنلاین فرایند اخذ وقت سفارت آلمان را شروع خواهید کرد.
وقتی انتخاب کردید که میخواهید برای کدام نوع ویزا اقدام کنید کافی است برای شروع کپی پاسپورتتان را برای مشاوران ما بفرستید.

انواع وقت سفارت آلمان

وقت سفارت آلمان انواع مختلفی دارد که می توان به توریستی، تحصیلی، کاری و تجاری اشاره کرد. گرفتن وقت سفارت بصورت فوری هم از دیگر موارد است. این مدل وقت گرفتن فقط شامل افرادی است که بیماری حاد دارند، جانشان در خطر است و یا درگیرجنگ هستند.

سفارت آلمان در تهران و نحوه تعیین وقت

سفارت آلمان در تهران، در آدرس خیابان فردوسی، نبش کوچه برلن، پلاک ۳۲۴ واقع شده است. توجه داشته باشید که بخش کنسولی و خدمات ویزای آلمان در سفارت این کشور در ایران تعطیل است.
بنابر اعلامیه رسمی سفارت آلمان، سفارت از تاریخ ۲٫۹٫ ۲۰۱۸ همکاری رسمی خود را با کارگزاری شرکت خدماتی ویزامتریک VISAMETRIC در راستای مشتری‌مداری و تسهیل پروسه درخواست ویزای کوتاه‌مدت شینگن (تا حداکثر ۹۰ روز) آغاز کرده است.
مرکز درخواست روادید ویزامتریک در تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی وزرا، نبش خیابان ۲۱ ، پلاک ۱۳۷ ، ساختمان شیراز، طبقه اول واقع شده است.
باید به این موضوع توجه داشته باشید که شما تنها می‌توانید برای تعیین وقت سفارت، درخواست ویزای شنگن کوتاه‌مدت، ارائه مدارک، انجام امور بیومتریک، پیگیری درخواست و تحویل پاسپورت و سایر امور این چنینی از خدمات آنلاین و حضوری ویزامتریک در تهران استفاده کنید. اما همانند روال گذشته، بررسی درخواست ویزا و تصمیم‌گیری نهایی برای موافقت و یا رد درخواست ویزا به عهده سفارت آلمان خواهد بود.

زمان تقریبی وقت سفارت آلمان:

زمان انتظار در تعیین وقت سفارت آلمان برای افراد بسته به شرایطشان متفاوت است.
• پیوستن به خانواده خود در آلمان: 2 الی 5 ماه
• دارندهگان بورسیه تحصیلی، فرصت مطالعاتی، دوره دکترا، فوق لیسانس با مدرک زبان: 3 تا 4 هفته
• سایر اقامت‌های دانشجویی، مدرسه یا دوره یادگیری زبان: بیش از 12 ماه
• جستجوی شغل، ارزشیابی مهارت فنی حرفه‌ای کسب شده در خارج، آموزش فنی حرفه ای: 11 ماه
• کارت آبی اتحادیه اروپا، دکترا با قرارداد کار، قرارداد کار با موافقت اولیه اداره کار آلمان: 3 تا 4 هفته

مدارک مورد نیاز وقت سفارت آلمان

وقت سفارت آلمان، در اصل تحویل مدارک و انگشت نگاری می‌باشد و شما هیچ مصاحبه و دیداری با افسران ویزا ندارید. مدارک وقت سفارت المان نیازی به ترجمه ندارند و فقط باید اصل آن ها را به سفارت این کشور تحویل دهید. مدارک مورد نیاز وقت سفارت آلمان به ترتیب زیر می‌باشد:

  • فرم درخواست ویزای آلمان
  • فرم درخواست ویزای آلمان، توسط سفارت ۲۴ برای شما تکمیل می‌شود.
  • پاسپورت معتبر
  • پاسپورت شما باید حداقل ۶ ماه اعتبار و حداقل دو صفحه خالی داشته باشد.
  • دو قطعه عکس ۳.۵*۴.۵
  • عکس ها با پس زمینه سفید، بدون روتوش، در مدت زمانی کمتر از ۶ ماه گرفته شده باشد.
  • بیمه مسافرتی
  • بیمه مسافرتی با توجه به مدت اقامت و تاریخ ورود و خروج به کشور آلمان، توسط سفارت ۲۴ نماینده بیمه سامان صادر می‌شود
  • رزرو بلیط رفت و برگشت به آلمان و  واچر هتل
  •  رزرو بلیط هواپیما و واچر هتل، طبق تاریخ سفر مورد نظر شما توسط سفارت ۲۴ رزرو و برای شما ارسال می‌شود.
  • دعوت نامه (در صورت وجود)
  • تمکن مالی و گردش حساب
  • شناسنامه و کارت ملی متقاضی
  • گواهی اشتغال به کار و سابقه بیمه تامین اجتماعی
چه مدارکی برای دریافت ویزای کشور مورد نظر نیاز است؟
  • اصل پاسپورت متقاضی
  • فرم تکمیل شده سفارت
  • مدارک شغلی و سوابق بیمه
  • اسناد مالی و ملکی
  • ترجمه شناسنامه و کلیه مدارک
  • سه قطعه عکس
  • دعوتنامه (برای ویزای تجاری و بازدید از خانواده)
  • رزرو هتل و رزرو پرواز
  • بیمه مسافرتی

 

چند روز قبل از سفر می‌توان وقت سفارت کشور مورد نظر خود را دریافت کرد؟
شما می‌توانید حداکثر تا ۶ ماه قبل از تاریخ سفر خود اقدام به دریافت نوبت نمایید.

 

در صورت حاضر نشدن در روز مصاحبه چه اتفاقی می‌افتد؟
در صورت حاضر نشدن در تاریخ مصاحبه در محل سفارت، شما No Show خواهید شد و به مدت ۲ ماه امکان دریافت وقت سفارت برای شما وجود نخواهد داشت.

 

آیا داشتن دعوتنامه در گرفتن ویزا تاثیری دارد؟
بله، در صورت دریافت دعوتنامه فامیلی و یا دعوتنامه تجاری مرتبط با فعالیت کاری و سوابق شما، احتمال ویزا شدن شما افزایش می‌یابد.

 

مبلغ تمکن مالی در ازای هر نفر چقدر است؟
تمکن مالی باید حداقل ۳۰۰ میلیون تومان به ازای هر نفر و با واحد پولی کشور مقصد (یورو/دلار کانادا/دلار) باشد.

 

آیا می‌توان تمکن مالی و گردش حساب را از دو بانک مجزا گرفت؟
خیر، شما باید تمکن مالی و گردش حساب خود را از یک بانک و حساب ارائه کنید.

 

در حال سریع‌ترین نوبت سفارت را از کدام کشور می‌توان گرفت؟
کشورهای ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، فنلاند، بلژیک سریع‌ترین زمان‌های مصاحبه را می‌دهند.

 

در روز مصاحبه چه مبلفی را باید به صندوق سفارت کشورهای شنگن پرداخت کرد ؟
به طور معمول مبلغ دریافتی صندوق سفارت کشورهای شنگن ۱۰۰ یورو به ازای هر نفر است.

 

ارسال نظرات شما

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مامشاوره رایگان